Anisoprint که یک شرکت روسی در زمینه ی پرینتر های سه بعدی است، با استفاده از روش چاپ سه بعدی فیبر به صورت پیوسته موفق به ساخت قطعات پلاستیکی ای شده است که 15 تا 20 برابر مقاوم تر از و سخت تر از قطعات پلاستیکی پرینت شده با تکنولوژی FDM است. این شرکت در این هفته میزبان کنفرانسی در مسکو با شرکت شرکای کنسرسیوم این کسب و کار است.
پلاستیک های چاپ سه بعدی شده که با الیاف فیبر تقویت شده اند راهی مقرون به صرفه برای پرینت سه بعدی قطعات قوی و محکم که بسیار شبیه قطعات فلزی است، می باشد.به طور کلی این فرایند بسیار ارزان تر از چاپ سه بعدی فلز نظیر پخت انتخابی لیزر (SLS) یا لیزر انتخابی ذوب (SLM) است. اضافه کردن الیاف فیبر مقاومت بی سابقه ای را به روش مرسوم FDM می افزاید.شرکت Markforged که در ماساچوست مستقر است، تا به امروز جزو موفق ترین شرکت هایی است که از چنین فن آوری ای در پرینتر های سه بعدی استفاده کرده است. پرینتر های مدل یک و دو ی این شرکت تحسین منتقدان را برانگیخته است. هر دو پرینتر به طور موثر با استفاده از آهن، فیبر کربن و دیگر مواد تقویت کننده در کنار پلاستیک قطعات محکمی را پرینت سه بعدی می کنند.
قطعات یدکی خودرو
فولکس واگن در حال راه اندازی پروژه ای برای تولید قطعات یدکی خودرو توسط پرینتر های سه بعدی است.در حالی که چاپ سه بعدی به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک ابزار ارزشمند در نمونه سازی قطعات خودرو است، تعدادی از تولید کننده های به دنبال دیگر استفاده ها از این تکنولوژی در صنعت خودروسازی هستند. به تازگی شرکت خودرو سازی آلمانی فولکس واگن در حال راه اندازی یک ابتکار جدید برای تولید قطعات یدکی خودرو توسط پرینتر های سه بعدی است.
در اوایل هفته گذشته شرکت خودرو سازی فولکس واگن اعلام کرد که پروژه آزمایشگاهی جدیدی را با همکاری وزارت توسعه و برنامه ریزی و فن آوری راه اندازی کرده که منجر به تولید و فروش اولیت قطعات یدکی خودرو با استفاده از پرینتر های سه بعدی خواهد شد.اولین قطعه ی انتخاب شده برای تولید بوسیله ی پرینت سه بعدی، یک آداپتور کورادو با روکش چرمی بود. این قطعه مانع از آسیب رساندن به پوشش داخلی چرم می شود.