Xprinter3d

معرفی پرینتر سه بعدی و خدمات آن

Xprinter3d

معرفی پرینتر سه بعدی و خدمات آن

کاربرد پرینترهای سه بعدی در آینده

استفاده از پرینترهای سه بعدی بسیار فراتر از گذشته رفته است،امروزه ما شاهد این هستیم که بسیاری از وسایل با استفاده از این پرینترها ساخته می شود.پس در ادامه با وبلاگ پرینترهای سه بعدی همراه باشید تا به معرفی  کاربرد پرینترهای سه بعدی در آینده بپردازیم. 'Envirobot' یک روبات مدولار است ساخته شده توسط EPFL 3D است که مانند مار ماهی شنا می کند و آلودگی آب را تشخیص می دهد.

محققان École Polytechnique Fédérale de Lausanne در سوئیس از چاپ سه بعدی برای توسعه "Envirobot" استفاده کرده اند، یک روبات شناگر مدولار مانند مار ماهی که می تواند داده های محیطی را جمع آوری کند و آن را مستقیما به دانشمندان ارسال کند.در مقاله خبری امروز به معرفی رباتی الهام گرفته از مارماهی می پردازییم، پس با ما همراه باشید.


اجزای ربات مارماهی

Envirobot با بدنی فرانکشتاین مانند است که از اجزای پلاستیکی ساخته شده و به نظر می رسد کمی مانند یک هیولا روباتیک از جهان پس از آخرالزمانی میباشد. شاید به یک نسخه آبزی از The Matrix یا Terminator فکر کنید. با این حال، این فناوری با تجهیزات مهم سنجش زیست محیطی مجهز شده است، که کار اصلی آن در واقع انجام کار کمی برای حفظ جهان است.

Envirobot که توسط محققان در EPFL سوئیس طراحی شده است قادر به جمع آوری اطلاعات مهم محیط زیستی است که از طریق آب شنا می کند و بی درنگ نتایج را به دانشمندان ارسال می کند. در ادامه باز هم بیشتر درباره پرینتر 3 بعدی خواهیم خواند.

موضوع هیجان انگیز این است که، آن سه بعدی چاپ شده است و با رزین اپوکسی قابل چاپ سه بعدی برای اطمینان از شنا ربات ضد آب است. آلساندرو کروسپی، مهندس رباتیک در EPFL و یکی از چهار محقق در این پروژه، گفت: "به طور کلی، مواد چاپی سه بعدی متخلخل است." "[اما] این یکی تضمین شده است که ضد آب است."

با پروژه Envirobot، که در حال حاضر در حال اجرا است و به عنوان بخشی از برنامه نانو ترا سوئیس تامین می شود، محققان در لوزان قصد دارند "طراحی و ساخت یک نمونه آب و تجزیه و تحلیل آب برای ربات، که می تواند در یک حالت نقشه برداری با توجه به یک مسیر از پیش تعیین شده داشته باشد، و یا در حالت ناوبری خودکار، با توجه به ورودی سیستم های شیمیایی و بیولوژیکی بسازند. "
محققان برای کمک به دستیابی به این هدف، بر روی یکی از ویژگی های اصلی طراحی: یعنی مدولار بودن. ، به راحتی می توانند Envirobot را برای وظایف خاصی تغییر دهند، از بین بردن تجهیزات حساس خاص زمانی که لازم نیست و بیت های دیگر را در صورت لزوم میتوان استفاده کرد.
اما زمانی که این ماژول ها برای نخستین بار چاپ شده اند، آنها کاملا خالی هستند. این به نظر می رسد غیرقابل انعطاف است، اما این به این معنی است که Crespi و سه همکارش بهزاد بیات، آندره گینگر و ایک ایسپرت می توانند شرکای دیگر پروژه را برای توسعه تجهیزات سنجش خود برای این ربات دعوت کنند.
و این تجهیزات سنجش، که محققان کشف کرده اند، می تواند در مورد هر چیزی باشد.

آزمایش های اخیر در دریاچه ژنو شامل جمع آوری نمونه های آب و اندازه گیری درجه حرارت و هدایت الکتریکی آب بوده است. با این وجود، یک شریک تحقیقاتی دیگر، یک سنسور pH برای Envirobot را توسعه می دهد، در حالی که یکی دیگر از استفاده های یک سنسور بیولوژیکی متشکل از یک پوست خرد کوچک است که حساس به تغییرات در ترکیب آب است.

متعلق به جنس Daphnia، این گونه مواد غذایی شگفت آور کارآمد به عنوان ردیاب های آلودگی میکروسکوپی کار می کند، زیرا آنها بسیار حساس به آلاینده ها هستند.
Crespi توضیح داد: "این حسگر مبتنی بر Daphnia در واقع قادر به اندازه گیری آلاینده ها بدون دانستن آنچه که به دنبال آن است، توضیح داد. "این مهم است که دانشمندان نمی دانند آلودگی آب چیست."
یکی دیگر از سنسورهای موجود در بدن، از باکتری های مهندسی ژنتیکی است که به مواد شیمیایی خاص پاسخ می دهد.
Envirobot 3D چاپ شده به وضوح بسیار کارامد است. با این حال هنوز مشکلی در زمینه ربات شنا وجود دارد که باید رفع ش