Xprinter3d

معرفی پرینتر سه بعدی و خدمات آن

Xprinter3d

معرفی پرینتر سه بعدی و خدمات آن

چاپ سه بعدی سبزیجات

چاپ سه بعدی سبزیجات

مطالعه جدید نشان می دهد چاپ سه بعدی سبزیجات می تواند منجر به  کودکان سالم تری در جامعه شود. با وبلاگ وبلاگ Xprinter3d همراه باشید.

xprinter3d-چاپ-سه-بعدی-سبزیجات2.png (960×313)

 ما زمان های بیشماری را در زمینه های علمی دیده ایم که استفاده از چاپ سه بعدی چگونه میتواند منجر به پیشگامی در اکتشافات جدید و باعث پیشرفت و نو اوری در بخش های معماری  هواپیمایی  و حتی سفر فضایی شود. مطلاعات اخیر کاربرد بسیار جالبی برای تکنولوژی چاپ سه بعدی پیشنهاد کرده ولو اینکه یکی از آنها می تواند مشکلات مواجه با جامعه که چگونه به کودکان سبزیجاتشان را بدهیم تا بخورند حل کرده . یک تیم در دانشگاه  Foggia  معتقد است که انواع مختلف چاپگرهای سه بعدی غذا با شکل های مختلف جالب و سرگرم کننده کودکان را تشویق به خوردن سبزیجات می کند  که منجر به رژیم غذایی بهتر نیز میشود. آزمایشات که در ان از نوع های مختلف میوه ها و سبزیجات قرار داشت توسط تیم انجام شد که انها را باهم مخلوط کرده و در قالب هایی در چاپگر سه بعدی قرار دادند. سپس برای کودکان دبستانی مورد ازمایش قرار گرفت و با تجدید نظر ااشکال مختلف نسبت به دیگران اندازه گیری شده است .

 

ادامه مطلب ...

نسخه ی جدید simplify3d

نسخه ی جدید Simplify3d
Simplify3d نسخه 4.0 نرم افزار چاپ حرفه ای  3d    را منتشر کرد :
        امروز نسخه 3.4 از نرم افزار محبوب   Simplify3d به بازار عرضه می شود. این شرکت در پنجمین سال حیات خود قرار دارد. برای ویژگی های نو اورانه مانند :  اکستروژن دو جداره جادویی،  شبیه سازی های تعاملی چاپ،  پشتیبانی های قابل تنظیم و یک دستگاه برش برق آسا و سریع    simplify3d        به سختی کار می کند تا بهترین نرم افزار چاپ  3d  را در اختیار شما قرار دهد.
               Clayton webster  مدیر عامل    simplify 3d        گفت: ما همیشه با تمرکز بر محدود کردن انچه که شما می   توانید با تولید افزودنی انجام دهید متمرکز شده ایم.  ویژگی های جدید در نسخه 4.0 به مشتریان کمک میکند تا کیفیت چاپ خود را بهبود بخشند و قابلیت های  جدید را با پرینترهای   3d خود باز کنند.
تنظیمات متغیر چاپ:
کاربران با تجربه به درک بهبود کیفت چاپ که درنتیجه بهینه سازی تنظیمات است، رسیده اند. در طول فرایند چاپ بخش های مختلف یک مدل ممکن است نیاز به تنظیمات مختلف برای دستیابی به بهترین نتایج داشته باشند. نسخه4.0 معرفی جادوگر تنظیمات متغیر که به راحتی بهینه سازی رفتار در هر بخش از مدل شما را ارایه می دهد.
این به مشتریان     simplify3d     اجازه میدهد تا سطح کنترل مشابه با نرم افزار ماشینکاری  cnc     بالا را به دست اورند.
Simplify3d به مشتریان اجازه می دهد تا هر تنظیماتی را که می خواهند برای بخش های مختلف یک مدل تغییر دهند که امکانات جدیدی مانند تغییر خواص مکانیکی مدل را در طول ساخت ایجاد کنند.
شما می توانید در یک بخش قدرت یا وزن را اضافه کنید در حالی که بهینه سازی یک بخش دیگر به سبک وزن و یا برای دستیابی به زمان تولید سریع تر است. به عنوان مثال: قطعه شطرنجی در نمودار زیر   3d چاپ شده  برای بهبود کیفیت چاپ در بخش های مختلف و ارایه یک مرکز جاذبه به پایین  همه در حالی است که هنوز هم بهبود چاپ کلی 22% است.
اندازه ویژگی های پویا:
 یکی از محدودیت های عمده ای که ما با چاپگرهای مبتنی بر اکستروژن         (fff/fdm) 3d                      دیده ایم حداقل ابعاد ویژگی است که میتوان با یک اکسترودر استاندارد چاپ شود.
بسیاری از دستور العمل ها توصیه میکنند که مدل هایی را ایجاد کنند که حداقل در عرض یک میلیمتر در همه نقاط قرار دارند اما با نسخه 4.0 ما تکنولوژی جدید را به میزان قابل توجهی بهبود میدهیم. این شرکت میگوید:  اخرین نسخه از       simplify3d          شامل تکنیک های جدیدی است که به صورت پویا مقدار پلاستیکی را که نازل از نازل اکسترود شده است را تنظیم میکند تا اکستروژن های کوچکتر یا بزرگتر را بسته به شکلهایی که میخواهید چاپ کنید  ایجاد کند. این باعث میشود که چاپگر  3d   شما تولید اشکال کوچکتر و دقیق تر از انچه قبلا امکان پذیر است همان تکنولوژی نیز به داخل اعمال شده و این بدان معناست که دیوارها به درستی مهر و موم شده اند تا قدرت اجزای مهم را افزایش دهند.
تیغه های فن در تصویر زیراین توانایی را به صورت پویا جریان را تنظیم میکنند و به لبه ی پیشانی واضحتری  میرسند که دقیقا مطابق با هدف طراح است . این تکنیک جدید برای چاپ                (fff/fdm) 3d  کاربرد فراوانی دارد و مرزهای بین تکنولوژی چاپ سه بعدی مانند   sla   یا    sls  را تضعیف میکند.
 پایه های مدل بهبود یافته :
برای مدل های پیچیده تر موفقیت چاپ سه بعدی اغلب تحت تاثیر عناصر پایه ای قرار میگیرد که باعث تقویت چاپ در حین ساخت و ساز میشوند مانند پشتیبانی پلان یا لبه. نسخه 4.0  مجموعه ای از عناصر پایه با شروع پیشرفت به ساختار پشتیبانی  simplify3d               چندین ویژگی جدید  توانایی ساختارهای پشتیبانی را برای بستن روی پلت فرم ساختن بهبود میبخشد. به طوری که حتی از بلندترن مدل ها میتوان به طور کامل از طریق دنباله های ساخت طولانی پشتیبانی کرد. سایر ویژگی های جدید به مشتریان اجازه میدهد که تراکم یا مواد مورد استفاده برای لایه های بالای پشتی در نزدیکی سطح انرا تغییر دهد.
این باعث میشود برخی از امکانات منحصر به فرد مانند تغییر در مواد پشتیبانی مواد قابل حل در نزدیکی سطح به راحتی حذف شود.

بسیاری از پرینترهای  3d    به یک لایه برای محافظت از اولین لایه نیاز دارند. و نسخه 4.0 شامل یک طراحی کاملا قایق رانی است که همان تخفیفی را که مشتریان با ساختارهای پشتیبانی    smplify3d      را دوست دارند دارد.

 

ادامه مطلب ...

سورنا رباط انسان نمای ایرانی, ساخته شده با پرینتر سه بعدی

“سورنا” ربات انسان نمای ایرانی، ساخته شده با پرینتر سه بعدی

گروهی از کارشناسان رباتیک دانشگاه تهران طی چندین سال گذشته بر ساخت ربات‌هایی هرچه بزرگ‌تر و پیچیده‌تر و هم‌جثه انسان، همت گماشته‌اند. اما تازه‌ترین پروژه‌ آن‌ها رباتی کوچک‌تر‌ و بانمک‌تر از نمونه‌های قبلی است که نخستین بار در اردیبهشت امسال و طی نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران معرفی شده بود.

xprinter3d-sorena2.png (960×313)

سایت اسپکتروم وابسته به انجمن مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) در گزارش خود در این باره می‌نویسد، سورنا مینی (Surena Mini) رباتی است که قدش تا زانو می‌رسد. بدنه براق این ربات، با چاپ‌گر سه‌بعدی ریخته‌گری شده است. اندام‌های آن، مفصل‌دار و متحرک است و سر گردی دارد که روی آن دو دوربین در نقش چشم، تعبیه شده است. دوازده موتور کنترل نیز کمک می‌کنند تا ربات بازوها، پاها و گردن خود را حرکت دهد.

پروفسور «عقیل یوسفی کماء»، استاد مهندسی مکانیک دانشگاه تهران و مدیر این پروژه، در گفت‌وگو با اسپکتروم اظهار می‌دارد، مینی سورنا ساخته شد تا محققان و دانشجویان برای کاربردهای آموزشی و تحقیقاتی به پلتفرم رباتیک قابل اطمینانی دسترسی داشته باشند. عقیلی اضافه می‌کند که گروه وی قصد دارد از این ربات برای کمک به کودکان اوتیست و ناشنوا نیز استفاده کند.

 

ادامه مطلب ...

اسکن سه بعدی با موبایل

اسکن سه بعدی با موبایل

برنامه ی جدید Qlone این امکان را به کاربران تلفن همراه می دهد که گوشی و یا تبلت خود را به یک اسکنر سه بعدی با وضوح بالا تبدیل کنید. فکرش را بکنید، اسکن سه بعدی با موبایل !!!
گرفتن یک اسکن سه بعدی از یک جسم تا به حال یک پروسه ی تخصصی بود که نیاز به تکنولوژی بالا و گران قیمت داشت. ضمنا این تکنولوژی بیشتر در مواردی همچون مهندسی و کنترل کیفیت قطعات صنعتی استفاده می شد. بازار تکنولوژی سه بعدی به سرعت در حال تغییر است، با این حال یک برنامه جدید برای دستگاه های تلفن همراه به بازار آمده که آنها را قادر به ضبط تصاویر دقیق به صورت سه بعدی می نماید. پتانسیل اسکن سه بعدی به عنوان یک قابلیت روزمره، برای مردم بیش از همیشه هیجان انگیز است. برنامه Qlone با کاربردی آسان و دانلود رایگان، نرم افزاری است که با استفاده از دوربین موبایل و یک فیلتر تکمیل کننده واقعیت برای تغییر تصاویر عکاسی دو بعدی به مدل های کاملا سه بعدی به کار گرفته می شود.

xprinter3d-اسکن-سه-بعدی-با-موبایل-2.png (960×313)

Qlone برای دستگاه های تلفن همراه با سیستم عامل iOS در دسترس است و سازگاری با سیستم عامل Android نیز به زودی پس انتشار خواهد یافت.  نرم افزار اسکن سه بعدی با موبایل توسط شرکت EyeCue Vision Technologies ساخته شده است که عمدتا به عنوان توسعه دهنده محصولات تعاملی شناخته می شود. فن آوری تشخیص پیشرفته دیجیتال آن در انواع بازی های تخته ای و همچنین اسباب بازی هایی ساخته شده توسط تولید کنندگانی مانند Lego و Playmobil ادغام شده است. به گفته Ronen Horovitz، مدیر عامل شرکت EyeCue چشم انداز فن آوری ” هدف ما این است که Qlone واقعا به صورت دموکراتیزه با حذف موانع راه را برای توسعه ایجاد محتوا سه بعدی برای همه هموار کند، که آنها را برای چاپ سه بعدی آماده کنند وهمچنین کمکی برای ایجاد محتوا باشند. به اشتراک گذاری ، فروش و … با امکاناتی که   Qlone در اختیار کاربران می گذارد، واقعا بی پایان است. “
نرم افزار Qlone از لحاظ فنی به طور مستقیم اسکن مستقیم سه بعدی را فعال نمی کند، زیرا به سخت افزارهای تصویربرداری پیشرفته تری نسبت به آنچه دستگاه های تلفن همراه ارائه می شود نیاز است ، اما از تکنیک نسبتا ساده ای برای ساخت نمایشی دقیق از اشیاء فیزیکی استفاده می کنند.
 
ادامه مطلب ...