Xprinter3d

معرفی پرینتر سه بعدی و خدمات آن

Xprinter3d

معرفی پرینتر سه بعدی و خدمات آن

کاری که چاپگر سه بعدی با فناوری روز دنیا انجام داد!

در مقاله ای که امروز در وبلاگ Xprinter3D برای شما آماده کرده ایم، قصد داریم به بررسی چاپگرهای سه بعدی و ویژگی های بی نظیر آنها بپردازیم؛ امروزه از این پرینترها در موارد و حوزه های گوناگونی استفاده می شود که آشنایی با آنها بسیار ضروری است!

پرینتر سه بعدی یکی از برترین دستاورد های عصر ارتباطات و فناوری میباشد که میتوان گفت در بیشتر زمینه های کاری امروزی می توان از آن استفاده نمود و این عمر باعث انقلابی در زمینه پرینتر و چاپگر شده است. همین امر باعث شده که تمامی شرکت ها برای ساده تر شدن روند کاری خود از این دستاورد استفاده کنند.

با این حال یکی از مهمترین نکات اساسی تولیدی مظفر با این دستگاه، طراحی علاوه دقیق نمونه ها می نکهت امید و غیر از این عملیات مهم، آماده سازی فایل و همچنین تبدیل آن می تواند پیچیده و دم بر آرزو بادا به اختصاص برای قطعاتی که در طول فرآیند ساخت بیش پیچیده هستند. با این حال بروز رسانی مستمر نرم افزار و ارتقاء آن می تواند به کاهش حین و طول این شیوه کمک به سزایی کند. علاوه بر این پس از سرانجام کار چاپ بیشتر قطعات نیاز به پردازش دارند، این مرحله که شامل سنباده زدن، صیقل دادن، رنگ و یا دیگر نکات تکمیلی کار است، نیازمند دم و مهارت بالایی است. و به طور خلاصه می توان گفت این تکنولوژی هم اکنون اینکار تنها با استفاده از متریال های معدودی قابل اجراست اما کار بر روی تولید با انواع متریال مختلف همچون فلزات، مواد خوراکی، مواد بیولوژیک و سایر اقلام نیز در مرحله تحقیق و توسعه است و در آینده ای نزدیک تبدیل بزرگی در فرآیند تولید ایجاد خواهد کرد.

هرآنچه درباره چاپگر سه بعدی باید بدانید...

در ادامه هر آنچه درباره چاپگر سه بعدی باید بدانید را می توانید مطالعه کنید.

ماهیت پرینتر سه بعدی

در اصل پرینتر سه بعدی به یک دلیل اصلی عرضه شده و آن ساخت نمونه های اولیه با دقت بسیار بالا و کمترین خطا میباشداند که همین امر  در بسیاری از صنایع امروزی اصلی لازم می باشد تا سرعت و بازدهی مراحل اولیه ساخت کالا به صورت قابل توجهی بالا رود.

مواد اولیه مورد استفاده در چاپگر سه بعدی

در کل دو روش کار برای این نوع دستگاه وجود دارد که تفاوت اصلی آنها در مواد اولیه ای میباشد که در آنها استفاده میشود. در نوع اول چاپگرهای سه بعدی از انواع پودر به عنوان مواد اولیه استفاده میشود که با استفاده از تکنولوژی لیزر ذوب شده و به شکل نمونه ای که به دستگاه داده شده است در آورده میشود.

سری دوم از رزین های پلیمر به عنوان مواد اولیه استفاده میشود که به صورت لایه لایه روی هم با استفاده از تکنولوژی لیزر سخت شده و شکل جامد به خود میگیرند.

تکنولوژی مورد استفاده

تکنولوژی جوهر افشان که در پرینتر های دو بعدی استفاده فراوانی دارد و در اصل با جهش قطرات ریز جوهر به روی سطح مورد نظر کار میکنند در پرینتر های ۳ بعدی نیز استفاده شده با این تفاوت که به جای چسب از مواد اولیه (مانند چسب) به جای جوهر استفاده می شود. مرسوم ترین تکنولوزی مورد استفاده FDM میباشد که از پلاستیک ABS یا PLA به عنوان مواد اولیه استفاده کرده و به صورت رشته روی هم گرم شده و فرایند ساخت نمونه را کاملا دقیق و بدون کمترین خطا انجام می دهد.

نمونه های پرکاربرد پرینتر سه بعدی

همانطور که قبل تر اشاره شد استفاده اصلی از این تکنولوژی ساخت نمونه های اولیه برای فهم بهتر کاربر و یا مشتری از ایده و یا کالایی است ک قرار است در اینده پیاده سازی و عرضه شود و به همین دلیل استفاده های فراوانی در صنایع نظامی، علمی، صنعتی و … دارد.

هرآنچه درباره چاپگر سه بعدی باید بدانید...

در ادامه به چند مورد مهم و پر استفاده پرینتر سه بعدی اشاره می‌کنیم:

صنعت هوافضا

این صنعت بر پایه تصور کردن فضای خارج از زمین بنا شده است که بتوان نمونه ای را شبیه سازی کرد و پرینتر های ۳D این امر را برای ساخت تجهیزات و اختراعات بسیار ساده کرده است . به این گونه که افراد مواردی را که در ذهن خود دارند به سادگی با استفاده از این تکنولوژی نمونه سازی کرده و ایده های خود را برای دیگران با سرعت بسیار بالا و کمترین خطا شرح می دهند. سازمان دیگری که از این تکنولوژی به کرات استفاده میکند و میتوان گفت خود نیز یکی از بوجود آورندگان دستگاه کلیشه رایانه ای هان سه آتی است دایره هوا و فضای آمریکا یا همان ناسا است.

از جمله کارهایی که این دائره با دستگاه باسمه رایانه ای های سه مستقبل اعمال میدهد فرستادن آنها به فضا است تا فضا نوردان بتوانند تجهیزات خود آمخته انواع آچارها را پرینت و استفاده کنند. همانطور که مشاهده میکنید محدودیتی درخصوص استفاده از پرینتر های سه آتیه در هیچ صنعتی وجود ندارد و چاپگر هان سه بعدی در کمترین زمان توانسته اند در هر صنعتی جایی درعوض جهت خود پیدا نمایند. در میان شرکت هلا فعال و پیشرو در در حوزه هوافضا شرکت ایرباس به خاطر ساخت تراستر با فناوری باسمه سه مستقبل توانسته حیث اولین بار در جهان محفظه احتراق و نازل تراستر خلق شده از پلاتین با این فناوری را تحت آزمایش گرم قرار دهد و با فتح درون آن شلیک آتشی ارتکاب دهد به نحوی که دمای دهانه آن در حین آزمایش تا ۱۲۵۳ درجه سانتی گراد رسیده است.

به نگرش تفرج می گونه باند که ایرباس، یکی از بزرگترین سازندگان هواپیماهای مسافری و ترابری با تولید یک فروند هواپیمای آزمایشی به نام Thor، توسط فناوری چاپگر سه آتی در این مسیر قرار گرفته است. همین دو ماه پیش، یکی از شریکهای هلندی اعلام کرد که ایرباس در حال مساعی تیمارداری به خاطر تولید حدود نیمی از قطعات هواپیماهای خود توسط فناوری تولید افزایشی در چند دهه آینده می باشد.. این شرکت با قرار دادن Thor در ILA، سوخت بیشتری را بر روی آتش گذاشت.
در سال ۲۰۱۶ این هواپیمای بدون سرنشین UAV که کاملا توسط چاپگر سه آینده تولید شده و پرواز اضافه موفقی را ایفا به جریان انداختن داد. Thor حدود ۴ واحد طول طول دارد و فاصله بین دو بال آن نیز حدود ۴ متر می باشد. البته این هواپیما در سال ۲۰۱۵ یک پرواز کم ارتفاع و آزمایشی را به کاربستن داده بود.

علاوه بر استفاده از پرینتر سه بعدی راجع به حساب تولید نازل شرکت جنرال الکتریک در حال کار برای بهبود قطعات موتورهای GE9X با استفاده از دستگاه کلیشه رایانه ای سه آینده است. استفاده از پرینتر سه آتیه همچنین درخصوص ساخت نمونه های اولیه موتور و خرج نکردن هزینه زیاد درعوض جهت ماشین های CNC بیش مناسب است.

ساخت جواهرات

در این صنعت که یکی از گران قیمت ترین و ریسک پذیر ترین صنایع موجود در بازار میباشد و همیشه مشکلاتی مانند ناتوانی در بیان ایده های موجود برای عرضه محصول مواجه میباشد استفاده از پرینترهای سه بعدی بسیار ضروری میباشد به این گونه که نمونه ای دقیق در کمترین زمان ممکن ساخته شده و پس از مشاهده مشتری نمونه ساخته شده به همان شکلی که تایید شد، ساخته می شود.

پرینتر سه بعدی طلا و گوهرها، به عنوان یک دستیار نکته سنج و با مهارت بالا ، مثل های سفارشی را با ظرافت بسیار زیاد و سرعت ایمان نکردی تولید خواهد کرد.
نمونه خروجی از جنس رزین و با قابلیت استفاده در ریخته گری طلا و گوهرها خواهد بود. مراحل مجسمه گیری طرح های رزینی چاپ سه بعدی شده راحت تر و سریع تر از انموذج های پیکر گیری شده با مومیا هستند.

هرآنچه درباره چاپگر سه بعدی باید بدانید...

یکی از تکنیک های بسیار موثر حیث خلق جواهرات به تولید قالبها وابسته است. مجسمه زنی ریخته گری یکی از تکنیک های محبوب از باب تولید مستقیم فلزات جواهرات از طریق نمونه و غیراستاندارد های چاپ شده به شکل سه بعدی، می باشد. در این تکنیک، یک نمونه و غیراستاندارد چاپ شده از قطعه جواهر به شکل سه بعدی از مومیا ترموپلاستیک (قابل واپسگرایی و تجدد در برابر حرارت) تولید می شود. به این صورت یک کالبد راجع به حساب جواهر ات چاپ شده به شکل سه بعدی به دست می آید. مجسمه مورد گرمایش قرار می گیرد تا زمانی که موم ترموپلاستیک دچار تحلیل می شود.

بعد از این مرحله، فلز مایع (طلا، پلاتین یا نقره) وارد این کالبد طراحی و نمونه سازی سه بعدی شده به شکل دیجیتال می گردد. آنوقت از اینکه فلز سرد می شود، جواهرسازان می توانند سنگ های گران بها را به قطعه اضافه کنند. قدرت تفکیک چاپ سه بعدی یکی از قسمت های خطیر در کاربردهای جواهرات را به خود اختصاص می دهد زیرا محصولات نهایی یعنی جواهرات اغلب اشیاء کوچکی هستند که دارای بیرون و درون بیگانه خارجه و داخل بالایی از جزئیات می باشند. سطوح صاف نیز در زمان استفاده از چاپ سه بعدی از باب خلق کالبد ها درعوض جهت ریخته گری مورد نیاز می باشد.

پزشکی

صنعت پزشکی زمینه های بسیار زیادی برای استفاده از نمونه ها دارد. از دندان پزشکی که باید نمونه هایی مانند دندان افراد را طراحی کرده تا بتوان درمان درستی برای مواردی مانند مشکلاتی که نیاز به ارتدنسی دارد ساخته شود تا نیاز به ساخت سمعک ها برای افرادی که هر کدام شکل درونی گوش متفاوتی را دارا میباشند و همه ی این موارد (مانند مشکلات پوکی استخان و سرطان و ارتروز) میتوان از پرینتر های سه بعدی استفاده بسیار مفید و سریعی انجام داد.

هرآنچه درباره چاپگر سه بعدی باید بدانید...

انسان بیش از چند دقیقه نمی تواند بی اکسیژن زنده بماند و همین مسئله سبب می گردد نوزادان در مدت زمانی کوتاه پس از تولد دچار مشکلات شدید شده و زندگی بسیار کوتاهی داشته باشند. این آفت تقریبا از هر ۲ هزار کودک، در یک نوزاد ظاهر می شود.

کودکانی که زودتر از موعد متولد می شوند احتمال ابتلا به این آفت را دارند. البته اگر مصیبت به لطف علل پیشرفته بیمارستانی کنترل شود، پس از سه سالگی احتمالا به طور کل برطرف می شود اما تعداد کمی از این کودکان قادر خواهند بود تا ۳ سالگی زنده بمانند. بنابراین اساساً راهی جز آزمون و خطا برای این کودکان وجود ندارد و ۳ کودکی که تحت مداوای این شریعت قرار گرفتند، با موفقیت دوران بلا را پشت سر گذاشته و حالا از لحاظ سیستم تنفسی کاملا بلا مشکل اند. گرین گفت: “یکی از کودکان به علت بیماری اش قادر به خوردن غذا و نگه مرتبط بودن آن در معده اش نبود. عاری و با جراحی، آن ها احتمالا طی چند روز یا چند هفته می مردند.

لی کرونین، شیمیدان دانشگاه گلاسکو، می خواهد برای کشف و توزیع داروهای تجویزی کاری را ارتکاب دهد که کمپانی اپل برای طرب به کاربستن داد. بر اساس هدف نصب العین آرزو ای که کرونین مطرح می کند، هر زیان می تواند با داشتن سواد خود و مراجعه به فروشگاه های آنلاین، با خرید رنگ و مواد شیمیایی مورد نظر و با توجه به دستورالعمل آن، داروی خود را در خانه با پرینتر سه بعدی، پرینت کند. ساختارهای تولید شده توسط ترفند خاصی به نام Laser Sintering تولید شده اند. طی این پروسه، دستگاه پودر مخصوص را ذوب کرده و به صورت لایه لایه پرینت می کند. هر قطعه تقریبا ۱۰ دلار قیمت گذاری شده است و تولید آن ها بین یک تا سه روز به طول می انجامید. محققین همان زمان پیش بینی کردند که با توجه به ساختار خاص تراشه ها، آن ها قادرند با مباهات نوزاد همگام شده و مرحله به مرحله توسعه یابند تا اینکه در نهایت جذب شده و از بدن نوزاد خارج شود.

هرآنچه درباره چاپگر سه بعدی باید بدانید...

گفتنی است که امروزه با پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی شاهد پرینت سه بعدی جنین نیز بوده ایم!

 
ادامه مطلب ...

امضا تفاهم همکاری با جامعه ی قالب سازان ایران

امضاء تفاهم همکاری با جامعه ی قالب سازان ایران

شرکت ZXprinter3D و جامعه ی قالب سازان ایران تفاهم همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی جامعه قالبسازان ایران تفاهم نامه همکاری ” جامعه قالبسازان ایران” به نمایندگی آقای محسن فقیهی و شرکت  “ZXPRINTER 3D” به نمایندگی آقای حامد عزیززاده به امضاء طرفین رسید.

xprinter3d-امضاء-تفاهم-همکاری2.png (960×313)

موضوعاتی شامل “همکاری در خصوص برگزاری دوره های آموزشی و سمینارها ی تخصصی مشترک با موضوع پرینترهای سه بعدی ،  همکاری های مشترک در نشریه و سایت قالبسازان در قالب ارائه مقالات و معرفی محصولات جدید و تبلیغات ،گسترش همکاری ها در راستای تامین نیاز اعضاء جامعه، گسترش همکاری ها در راستای ارتقاء دانش اعضاء جامعه ، ارائه خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی در زمینه پرینترهای سه بعدی از طرف شرکت “ZXPRINTER 3D” در این تفاهم نامه گنجانده شده است.
با توجه به توافق به عمل آمده، امید می رود تا با ورود تکنولوژی پرینتر های سه بعدی به بطن صنعت قالب سازی ایران ، شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش این صنعت و صنعتگران محترم باشیم.
در پایان نیز شرکت ZXPRINTER 3D یک دستگاه پرینتر سه بعدی به جامعه قالبسازان ایران اهدا نمودند.
منبع: http://istma.ir/news/249/%D8%A7%D9%85%D8%B6%D8%A7%D8%A1-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%87%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-XPRINTER-3D

آشنایی با ویژگی های چاپگر سه بعدی

یکی از دستگاه هایی که با استفاده از ان می توانید سرعت خود را در مدل سازی بالا ببرید چاپگرهای سه بعدی هستند که دارای محبوبیت های خیلی زیادی هستند و برای تمام صنایع مفید می باشند.

اگر بخواهیم در مورد پرینتر سه بعدی بیشتر بگوییم می توانیم به این نکته اشاره کنیم که این محصول با استفاده مرحله های مختلفی که برای ساخت یک شی استفاده می شود که به کمک یک فایل سه بعدی با استفاده از متریال یک دستگاه لایه های را در سه بعد گوناگون با دقت بسیار بالایی در کنار یکدیگر قرار می دهید تا در آخر شی مورد به طور کامل شکل بگیرد. در ادامه در مطلب تکنولوژی در مورد تاثیرات پرینترهای سه بعدی بر روی آینده ی مدل سازی بیشتر خواهیم گفت.

تاثیرات پرینترهای سه بعدی بر روی آینده ی مدل سازی

این نوع پرینترهای سه بعدی، فقط متریال ترموپلاستیک (فیلامنت) را کاربرد میکنند. فیلامنت به پوست لفافه موج رادیو به صورت رول بوده و در اندر چاپگر سه آتیه ذوب گشته و به رخ قطرات کوچکی از ارزان بیرون میگردد و لحات ها در دقت میکرون فرم میدهد؛ ورقه به لایه، فیلامت روی هم گذاشته میشود و در کمال خیره جسم متساوی دیدگان شما تکمیل میشود.

شاید این تعریف برای عامه مقداری پیچیده باشد اما به واسطه ی همین تعریف این دستگاه ها را به عنوان پرینترهای سه بعدی می شناسند. برای اینکه بتوانیم راحت تر مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی را معرفی کنیم می توانیم بگوییم که در پرینترهای سه بعدی از موادی به نام متریال ترموپلاستیک استفاده می کنند برای به کارگیری از پرینترهای سه بعدی و مواد مصرفی از نرم افزاری مربوط استفاده می شود.

فرآیند لحات گذاری با نگرش به نوع متریال مصرف شده در چاپ سه بعدی جز است؛فروش اسکنر سه بعدی اما یک تضاد بعدی هم داریم: آیا چاپگر سه آینده نوع دانش فنی صنعت یا از امتعه تجاری. گونه ها صنعتی چاپگرهای سه بعدی، نزدیک به ۲۵ سال است که در شیوه فنی سرا و کلبه هستند؛ مخصوصا فقره سبب طرح سازی آغازین قطعات با تسریع ارتفاع و اخیرا ایجاد بتدریج نوبت آخری (تولید ممتلی و کم ارزش قطعات کوچک یا بزرگ).

در حال ساخته اصلی کاربرد چاپگرهای خانوادگی اهل خانه شوهردار خانه پرورد و بازاری در اسباب سرگرمی و ترئینی است و هنوز به تکوین پر اثاث نرسیده اند، چون در تطبیق با اقمشه دانش فنی صنعت هنوز سرعت و دقت کمتری دارند. (البته مطالعات درعوض جهت تاثیر هر چه اکثر دقت و تسریع در حال ارتکاب است و نسل آجل پرینترهای سه بعدی منسوب ومربوط به خانه خرابکار آشوبگر خواهند بود).

تاثیرات پرینترهای سه بعدی بر روی آینده ی مدل سازی

توانایی پرینتر سه بعدی در ساخت قطعات و اجسام مختلف بسیار بالا می باشد و به راحتی می تواند شی مورد نظر شما را با بالاترین جزییات ممکن آماده کند. از جمله مواردی که می توان از پرینتر سه بعدی استفاده کرد صنایعی مانند ساخت قطعات جواهر و پزشکی و از همه مهم تر اندام مصنوعی می باشد.

یکی از پرینترهای های سه بعدی که در بازار وجود دارد و قابل حمل می باشد پرینتر سه بعدی همراه می باشد که قبلا پرینترهای سه آینده صنعتی، آلت ای بهادار و سخت از نظر کاربری بودند ولی حالا همه چیز دارد تحول میکند؛ آنها روز به روز در صنایع مختلف از خودروسازی تا معماری جانان تر میشوند. مزیتشان هم که قبلا وضوح داده شد:‌ رابطه به روشهای سرا و کلبه انموذج سازی از طریق قالبگیری، زیاد سریعتر هستند، میتوانند کپی های مختلفی در یک فرآیند پرینت عرضه دهند و بازهم سالوس رنگ احسان در مدل سازی دارند. همچنین تلون متریال درخصوص احداث شی هم یکسان است:‌ پلاستیک، سرامیک،‌ فلز، صبر … تا حتی هزینه و دخل خوراکی.

با توجه اطلاعاتی که چاپگر سه بعدی در اختیار ما قرار داده است می توانیم بگوییم فناوری استفاده شده در پرینتر سه بعدی به دو دسته گوناگون تقسیم می شود که اولین دسته آن FDM می باشد که مواد مصرفی آن ترموپلاستیک یا فیلامنت می باشد که از روش گرم کردن و ذوب لایه های پلاستیکی گوناگون برای ساخت شی مورد نظر استفاده می کنند. نوع دیگر پرینترهای سه بعدی، نوع DLP یا SLA می باشد که با رزین های گوناگون به وسیله تابش نور و به کارگیری لیزر به جسم مورد نظر تبدیل می کند.

از جمله پرینترهای سه بعدی می توان به بایو پرینترهای سه بعدی چرم اشاره کرد که از آنها برای ساخت محصولات چرمی استفاده می شود به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم  پرینترهایی سه بعدی که در حیطه ی صنعت از آنها استفاده می شود قدمتی معادل 25 سال دارند و برای ساخت محصول مورد نظر از سرعت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

تاثیرات پرینترهای سه بعدی بر روی آینده ی مدل سازی
با آزگار اوصاف،اطلاعات پایه پرینترهای سه بعدی کامی در زمین دستگاه چاپ رایانه ای سه آینده بی ربط به اقمشه صمیمی (دسکتاپ) است. این نوع پرینترهای به عزت تری تجاری شده اند و پی ابداع سازندگی مهندسان الکترونیک و مجمع نرم افزارهای متن باز است. تکنولوژی و نرم افزارهای این مدل از پرینترهای سه مستقبل ارتقا احسان داشته اند.

با پروا به سوددهی دو نادره و عادی بابت کاربرد کننده و بادی پرینتر سه بعدی، روز به روز قابلیت آن کاهش می یابد. به این مناسبت پس ندرتاً کارشناسان بازاریابی و کارآفرینان بیش بینی می کنند که پشتوانه گذاری در هوا بوم وبر پرینترهای سه مستقبل رومیزی با عنایت به طیف فراخ مشتریان آینده، درخور تفسیر کردن تعبیر است.

منبع: http://dezfun.com